Mad til Polterabend: NOR EVENT

Gode tips til polterabend planlægning

Udklip
D
e goodiebags jeg havde lavet til min kusines søde veninder i lørdags

I lørdags løb min kusines Polterabend af stablen, og jeg var en af de tre der havde været med til at planlægge hele dagen. Det var en dag med fart over feltet, da min Kusine har krudt i røven, og ville hade en dag med spa og indspilning af en CD, så hun fik en dag med fart over feltet. Det kræver en del mere at planlægge en polterabend end jeg nogensinde har gået og troet, så efter en enkelt planlægning, blev jeg lige selv udnævnt ekspert, hva? 😉  Jeg havde stadig været en del af planlægger-gruppen velvidende, hvor meget tid og energi det krævede, fordi det er så stort at være med til at forme en af de helt store dage i en venindes liv. Jeg vil nedenfor tage jer igennem, hvordan en planlægning af en Polterabend forløber, gode tips og tricks til ekstra ting man kan overraske med og et par ebay-tips til en festlig dag.

  1. Opret facebook gruppe med begivenheden, og inviter deltagere 
    Når I er 2-4 piger der er blevet enige om, at være fest-udvalg er det første I skal gøre, at oprettet en begivenhed på facebook (som selvfølgelig skal være lukket!), i denne begivenhed skal I blive enige om dato, invitere de andre piger, skrive gode ideer til  hinanden osv. Det er en gruppe I får lyst til at slette et par gange i løbet af planlægningen – det er ikke nemt at blive enige om, hverken dato pris eller aktiviteter.
    Tip: spørg evt. bruden selv eller gommen efter en gæsteliste, så I er sikre på at I invitere de personer bruden ønsker
  2. Sæt 1-2 datoer, hvor planlægnings-gruppen mødes
    Det vil være nødvendigt at mødes 1-3 gange for at planlægge en polterabend, det er ikke nok at skrive sammen. Her skal ligges budget, brainstormes på ideer og opgaver skal deles ud på de forskellige, så det ikke er en person der sidder med alle opgaverne. Tanker I skal have med:
    – husk enten selv at bage boller til morgenmaden eller køb rundstykker til overraskelsen
    – dato, det skal gerne være 3-4 uger før brylluppet
    – ca. budget pr. person
    – hvor mange aktiviteter vil/kan I nå?
    – hvor skal I ende henne om aftenen?
    – backup til aktiviteter, hvis der er booket de steder I drømmer om
    – skal I leje en bus, eller skal folk køre selv?
    – skal bruden klædes ud?
    – skal I selv lave frokost, eller bestiller I den udefra?
    – pasning af eventuelle børn, hvis brud og gom har polterabend samme dag og de har børn
    Tip: hav evt. et dokument i google docks, hvor I alle har adgang og kan skrive noter, ændringer mm.
  3. Udfærdigelse af program
    Nu skal der fastlægget et mere eksakt program, hvornår starter I? hvornår slutter I? Her skal I gerne have haft kontakt og booket de forskellige aktiviteter I lave i løbet af dagen. Dan et overblik, start med første punkt, regn ud, hvornår I ca. skal være næste sted (husk at medregn køretid, samt tissepauser de forskellige steder, ellers skrider tidsplanen hurtigt). Aktiviteterne løber i et hvis tidsrum, og det får I oplyst af dem I har booket hos, så der er det eneste I skal tage stilling til, hvor lang tid det tager at komme derhen og hjem igen. Denne tidsplan er vigtig at I har styr på når det hele starter.
    Tip: sæt det endelige program op i et dokument, som kan deles i begivenheden på facebook, så de andre deltagene også er med løbende
  4. Overraskelser i løbet af dagen
    En Polterabend kan blive ekstra sjov, hvis man tilføjer lidt ekstra overraskelser – det kan være i form af quizzer, hilsner, hemmelige besøg mm. Tips til overraskelser:
    – lav en quiz om bruden – del gruppen op i to hold, og lad dem dyste i, hvem der kender hende bedst
    – lav en tidslinje over brudens liv – print billeder af store begivenheder i hendes liv, og lad hende huske, hvilke årstal det passer til
    – lav goodiebags til alle gæsterne (de kunne indeholde, en lille champagne, panodiler, slik så man ikke går sukkerkold og en lille seddel med en opgave som gæsterne skal klare i løbet af dagen, fx sørg for at x har noget at drikke hele dagen, hold en tale under middagen, hjælp med oprydning efter frokost mm.)
    – få eks-kæresterne til at skrive eller lave en video-hilsen
    send en hilsen med summerbird, hvor I skriver hvilke ting hun skal pakke med i sin Polterabend taske
  5. Pynt i løbet af dagen
    Jeg er ikke kæmpe fan af det vilde udklædning, og det er min kusine heller ikke, så derfor valgte vi at lade hende beholde sit eget tøj på, men købte dog et bånd i sort med teksten:
    Bride to be’, og en tiara fra Fætter BR. Båndet købte jeg på ebay i god tid, og jeg bestilte to styk, hvis nu det ene var i stykker ved ankomst. Båndet kostede 6 kroner stykket, og så synes jeg samtidigt at det var ret stilfuldt. Vi lejede en 9 personers bus, som blev pyntet med små vimbler, som jeg også have bestilt på ebay. Mad og resten af aftenen blev holdt hjemme hos mig, hvor jeg havde købt guilander fra Søstrene Grene, og små tyl guilander, som jeg hængte op på badeværelset, så der var lidt pynt over det hele.
    Tip: køb evt. helium balloner og pynt op der, hvor I skal spise om aftenen – gerne med et kaldenavn, eller hendes efternavn, imens det stadig er hendes
  6. Eksempler på ting man kan lave 
    – Fort Østerlund (Silkeborg)
    AROC cross (Randers, København)
    – Sanglærer/Gospel
    – Labyrinthia (kæmpe labyrint i Silkeborg)
    – Lasergame
    – Paintball
    – Skattejagt (lav selv i området tæt på)
    – Wellness & Spa
    – Gokart
    – Waterballs (gå på vandet)
    – Vandski
    – SUP board
    – Stunt kursus
    – Croquis tegning (husk en instruktør)
    – Coctail kursus
    – Chokolade kursus
    – Poledans
    – Skydning
    – Djurs Sommerland eller Fårup Sommerland
    – Segway
    – Bumper ball
    – Live escape game (Aarhus)
    Klatreparken (Aalborg & Randers)

bd_header_img

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mad til Polterabend: NOR EVENT